De Mooiste Droom Dit zijn wij

beginpagina

DAG 15
25-08-2004

Om half 7 liep de wekker af , want vandaag gingen we naar de Great Wall of wel de Chinese muur
Ik voelde me nog steeds erg beroerd en heb bijna niet geslapen heb oorpijn en mijn holtes zitten verstopt, maar Jindi had ik al maanden belooft dat we naar de muur zouden gaan dus niet mee gaan zat er niet in voor mij.
We zaten om 8.30 in de bus met alle groepen, op een gegeven moment misten we Hans(ook Hans heet ie in China) en Vera, Hans was even naar boven gegaan om toch maar de buggy te halen, whahaah ik lag in een deuk, nou weer terug maar dat duurde toch wel een half uurtje eer we weer terug waren.
Onderweg viel Ji bij mij op schoot in slaap en zelfs ik heb heerlijk liggen slapen, toch nog even bijgetankt, het regende pijpen stelen, vanaf het moment dat we wakker waren. en het werd alleen maar erger.
We kwamen na anderhalf uur rijden aan bij de muur,

Er was bijna geen zicht en de top kon je niet eens zien, maar het was droog.

Nou daar gingen we dan samen met Chris , An, Mei-Lin en Shantao en natuurlijk wij viertjes, Ji bij mij in de rugdrager want dan kon Hans Jindi gaan tillen als ze het niet meer redde, mijn god wat een klim, ik ben nog maar net bij het tweede plateau geweest ik redde dat dus echt niet, ik was totaal buiten adem en helemaal drijf nat,

Gelukkig zag Antoinette het ook niet zitten om verder te gaan, dus wat en half wat bleven met de kids beneden, alleen Mei-lin de Die Hard ging met de mannen mee naar boven,
Anoinette en ik hebben Medailles laten maten voor de kinderen, Ji was helemaal trots erop en wilde hem niet meer af, maar we hebben wel foto's kunnen maken van ons VIERTJES op de muur, en daar gingen we voor, ik was zo blij eindelijk met Jindi de muur te hebben beklommen, het is heel belangrijk voor China en mij dat Jindi dit heeft gezien, er hebben zoveel mensen hun leven gelaten om dit te bouwen voor China.

Nadat de mannen en Mei-Lin weer terug waren hebben we nog wat rondgehangen en veel gedronken want het werd alleen maar warmer en benauwder, dus Jindi kreeg een ijsje.

Op een gegeven moment zijn we terug naar de bus gegaan , ik kan niet anders zeggen dan dat Ji zich weer voorbeeldig heeft gedragen, hij vind alles prima als ie maar bij ons in de buurt kan zijn, elke Chinees die hem aanspreekt vlucht ie meteen richting één van ons en hangt aan het been of bij Jindi om haar buik, lijkt me toch  goed dat ie nu al zo doet tegen ons, ben er echt trots op.
Nou we zaten weer in de bus en Ji kreeg zijn fles, hij was meteen daarna zo weer vertrokken, en we gingen richting restaurant waar we met de China groep van Jindi ook hadden gegeten nadat we bij de muur waren geweest, en zoals altijd was het weer veel eten en erg lekker. Na die tijd nog even wat rondgelopen door weer een hele grote friendship store en zijn we weer richting bus

vertrokken, Jindi was door het dolle heen, en ik zei dat ie niet langs mij op mocht lopen, dus ik vloog echt van links naar rechts, er zat een grote groep mannen op een muurtje en toen hij dus toch langs mij heen kwam kreeg die kleine stoere man een gigantisch applaus,

nou dat vond ie wat hoor, ze moesten vreselijk lachen om ons spel en Ji die had gewonnen van zijn trage moeder, lekker dan zeg.

We kwamen in een grote file terecht en hebben zeker een uur gewoon stilgestaan, onze gids Lee had al verteld dat er een bijen plaag was nou we hielden ramen en deuren dicht echt niet normaal zoveel beesten zeg, jakkes.
Om 17 uur waren we weer in het hotel en Hans en Chris en de meiden zijn nog eten gaan halen gewoon maar wat broodjes met tonijn, maar waren erg lekker.
Antoinette en ik hebben met onze jongens zitten spelen op de gang, we hopen dat het net zo blijft als met Jindi en Mei-lin want tot nu toe kunnen ze zich heerlijk samen vermaken.
Om 19 uur hebben Hans en chris voor ons allebij nog maar een extra koffer gekocht want we mogen wel een cargo bedrijf bellen om alles thuis te krijgen wat we hebben gekocht, maar wel hele mooie spullen.
Ik heb nog even later met een paar stellen op de gang gezeten en ben echt heel vroeg naar bed gegaan, ik wilde geen spelbreker zijn maar 2 kinderen is toch drukker dan ik had gedacht, ik zou het niet willen missen hoor maar als je al zo grieperig bent en zo'n hummeltje om je heen, valt niet mee voor zo'n oude moeder, hihihi

trusten allemaal en tot morgen ik zie net dat ik een dag mis oeps ga die er snel morgen op zetten