De Mooiste Droom Dit zijn wij
beginpagina

DAG 1
11-08-2004

Wat een dag

Gister om 14.30 vertrokken naar Schiphol we zijn weggebracht door mijn ouders, het afscheid was erg emotioneel, Mijn vriendin kwam nog even gedag zeggen en buuf Ans stond met tranen in haar ogen.
De reis ging goed eenmaal op Schiphol bleek de balie waar we moesten zijn te zijn gesloten en dat terwijl wij er om 17uur moesten zijn om onze tickets te laten veranderen, maargoed Chris, Antoinette en Mei-Lin waren inmiddels ook gearriveerd, we hebben lekker wat gedronken en op een gegeven moment was de balie open, dus hup erheen en de boel laten omzetten, daarna meteen de koffers op de band en weg, ik voelde me erg emotioneel bij het afscheid van mijn ouders en tranen vloeiden ook weer volop, het is ook niet niks we gaan weer naar China voor een kindje en als we terug komen zijn ze weer Opa en Oma.
Daarna zijn we even gaan eten met de moeder van Antoinette en haar broer, meteen daarop zijn we door de douane gegaan, en hebben nog lang gezwaaid tot we ze niet meer zagen.
Nog even wat rookwaar gekocht en toen naar het vliegtuig, wat een gedoe Hans zat meters bij Jindi en mij vandaan, en ik voelde meteen paniek. maargoed na veel vijven en zessen mocht hij op de stoel voor ons zitten.
Daar gingen we dan Jindi vond het geweldig en ze deed het zo goed geen piep gaf ze toen we de lucht ingingen.
Even later ontdekten we dat we ieder ons eigen beeldscherm hadden om tv op te kijken, Jindi keek Tom en Jerry en ik waar en hoe we vlogen.
Eerlijk gezegd vind ik zo'n vliegtuig nog steeds niks, je hebt het gewoon zelf niet in de hand. Jindi viel om 22 uur in slaap en wel als een blok, ik zelf deed geen oog dicht en er gingen heel wat uurtjes voorbij eer ik een oog dichtdeed, en toen dat eenmaal zover was hadden we steeds veel last van turbulentie. dat werd later alleen nog maar erger, ook kreeg ik geen hap door de keel, heb alleen een broodje gegeten.
De landing verliep als de zee met mooie golven, jeetje wat schommelde die bak heen en weer, ik had weer zoiets van daar gaan we dan, bah eng hoor.
Maargoed eenmaal veilig geland moesten we wachten op de bus die ons naar de hal zou brengen.
Het was Giga druk bij de douane en wie mij kent weet hoe ik me dan voel, het werd me zwart voor ogen bij het zien van al dat volk.
Daarna naar de koffers en alles liep gewoon door, dus dat hadden we gehad, even een taxi zoeken tja met zo'n 14 koffers viel dat niet mee, tot er een ronselaar op ons afkwam, en we konden mee voor weinig, whahaha.
Hij heeft ons keurig voor het hotel afgezet en ik voelde me steeds slechter worden, alles draaide en ik had een licht gevoel in mijn kop.
De kamers zagen er prima uit en er werd ook nog een bed voor de meiden neergezet. toen even relaxen en mijn ouders gebeld dat we goed waren aangekomen, heerlijk om die stemmen even te horen. En het belangrijkste we zijn in het land van onze zoon!!!!!!
Om een uur of 15 uur zijn we gaan lopen naar het park naast de tempel of heaven, het was er leuk en gezellig met Chinese muziek en veel mensen.
Daarna opzoek naar een eettentje zelfs Jindi had goed gegeten maar op een gegeven moment zei ze ik wil naar bed ben echt kapot moe,
Nou zo gezegd zo gedaan.
Mei-Lin en Jindi hebben lekker even in bad gezeten en daarna een verhaaltje en naar bed, dat ging goed ze sliepen meteen maaaaar om 22 uur was het voorbij met de pret, Jindi vertelde dat ze erg zenuwachtig is en ze vind het heel spannend hier, ik kan het me wel voorstellen zo klein zo'n verre reis en dan ook nog een broertje halen, ze had aller lij vragen en ik heb haar alle antwoorden gegeven, hoop ik,
Nu heb ik lekker gedoucht en ga ik zo naar bed, ik voel me wel wat beter, Jindi is nog steeds wakker en het is al 23.40 baal baal, maar ja  ik hoop dat ze morgen weer lekker vrolijk is dan gaan we naar het Plein van de Hemelse vrede, heb er echt zin in om haar op de foto te zetten daar.
Nou slaap lekker allemaal en ik mis jullie ontzettend.

p.s Ingrid ik bel je van de week hoor, wat balen zeg dat je weer thuis bent,

dikke knuf allemaal en tot morgen